tisdag 22 september 2009

Lägesrapport

I dag känns det som om en hög mur står mellan mig och världen. Hela dagen har jag hasat omkring i mitt urtvättade nattlinnet, sov när barnen med de röda ögonen sov och har knappt ens orkat torka bort varet i min egen ögonvrå.

Jag kände mig så fattig när jag läste "Röster om Marie-Louise Ekman" i tidningen VI för andra gången "jag kommer aldrig att befinna mig i ett sammanhang där någon kommer säga så som mig" och så snyftade jag lite i morgonrocken. Det är så synd om mig... Nej, jag överdriver förstås, men det är ingen bra dag i dag och ute öser regnet ner.

2 kommentarer:

  1. Åh! Den här kommentaren borde väl egentligen hamna under inlägget "Vad pågår i det fina huset" men jag kastar in den här istället.

    Jag följer i likhet med dig "Mannen.."- en helt fantastisk serie för övrigt! Min spontana analys är att Kwådd är en del av honom själv. Tänker mig en psykoanalytisk tolkning a´la Freud (Detet, jaget, överjaget). Kwådd tycks dessutom vara en ordlek med hans riktiga efternamn (han heter något på K, ganska kort vill jag minnas). Huset de bor i, tjusigt men också väldigt mörkt inrett, speglar en människas känsloliv och drömmar. Jag ser det inte som en slump att de bor i ett till synes så glamouröst men likväl läskigt hem.

    Jag vill poängtera att jag inte läst boken. Så huruvida jag är inne på rätt eller fel spår återstår att se.
    Vad tror du?

    Och förresten apropå Paulas hår så tror jag att du skulle klä jättebra i hennes frisyr!
    /Evelina

    SvaraRadera
  2. Ena stunden tror jag att Kwådd är en symbol för något som pågår i Fredriks inre, andra stunden känns han så verklig. Det är väl det som är hela grejen med serien och som gör att Kwådd blir så obehaglg...

    SvaraRadera

Dela vidare?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...